۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

شخص تو شخص

حدس می‌زنم (و شواهدی نیز دارم) که کوچِ مهدی نسرین به وبلاگِ شخصی‌اش ضربه‌ای به این وبلاگ و تعدادِ بازدیدکنندگان‌اش وارد می‌کند که شاید با آسیبی که پایین آمدنِ او از پشتِ‌بام [فلسفه؟] به آن‌ها که هنوز روی بام‌اند (و شاید ایضاً به آن‌ها که پایین بام اند) وارد می‌کند قابلِ مقایسه باشد. این کوچِ اختیاری حتی ممکن است به کاهشِ انگیزه‌ی دیگر نویسندگانِ این وبلاگ برای نوشتن در آن بیانجامد. پیشنهادِ من به مهدی برای جبرانِ این آسیب این است که نویسندگانِ این وبلاگ را به نویسندگانِ وبلاگِ شخصی‌اش اضافه کند. البته چون وبلاگِ مهدی «شخصی» است، ما هم متعهد می‌شویم تنها تأملاتِ شخصی‌مان را آن‌جا بنویسم.

در ضمن از ایشان می‌خواهم که لطفاً نردبانی را که از آن پایین رفته‌ دوباره سرجای‌ اولش بگذارد. حالتِ ذهنی فردی که با استفاده از نردبان از بامی که هنوز دیگرانی روی آن هستند پایین می‌رود و بعد نردبان را می‌اندازد چیست؟

۲ نظر:

  1. من البته همانطور که گفتم خرده مشکلی هم با "نیز" دارم ولی اصلِ مطلب چیزِ دیگری است.
    مشکلی را طرح کرده‌ای: کوچِ مهدی به این وبلاگ آسیب می‌زند. مشخصاً گویا مشکل این است که خواننندگانِ *این وبلاگ* کم می‌شود و انگیزه‌ی نویسندگان هم برای نوشتن در *این وبلاگ* کم می‌شود.
    راه حلی که برای رفع *مشکلِ فوق* یا جبرانِ *آسیبِ ذکر شده* ارائه کرده‌ای این است: مهدی نویسندگانِ این وبلاگ را به نویسندگانِ وبلاگِ شخصی‌اش اضافه کند. گویا منظورت این است که بقیه‌ی نویسندگانِ این وبلاگ هم چیزهایی در وبلاگِ جدید مهدی بنویسند.
    سوال من این است که حالتِ ذهنی تو وقتی این پیشنهادِ را برای رفع آن مشکل مطرح کردی چه بود؟

    پاسخحذف
  2. فکر می‌کردم طرح‌ام روشن است ولی حالا که پرسیدی مجبورم بیشتر توضیح دهم. طرح من این است که بعد از این که مهدی ما را به نویسندگانِ وبلاگِ شخصی‌اش اضافه کرد، بعد از نوشتنِ هر پست در این وبلاگ پستی "شخصی" در وبلاگِ مهدی می‌نویسیم با این مضمون که "آخرین نوشته‌ی من را در وبلاگِ فلسفه‌ی علم بخوانید" و لینک می‌دهیم به همین وبلاگ. در این صورت احتمالاً دست‌کم بخشی از آن مشکل حل می‌شود.

    پاسخحذف