۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

سورئالیسم در کلاس فلسفه تحلیلی

هفته پیش، ده دقیقه ای از شروع جلسه گذشته بود که یکی از شرکت کنندگان کلاس درس آزاد "ذهن، زبان و جامعه" در انجمن حکمت و فلسفه صحبتم را قطع کرد: "من یک سوال از جلسه قبل دارم".
طبعن عجیب بود که اول کار سوالش را نپرسیده باشد؛ ولی به هر جهت اجازه یافت با تأخیر بپرسد یا در واقع نکته اش را بیان کند، چرا که اساسن سوالی در کار نبود: "شما جلسه قبل گفتید که معنی برخی از جملات وابسته به زمان است".
اصلن راجع به زمان و معنا حرف نزده بودم؛ پس گفتم که چنین نگفته ام. ادامه داد: "منظورم این است که جلسه قبل گفتید عینیت معنایی به معنای استقلال از زمان نیست".
اصرار کردم که این حرف ها از دهنم درنیامده است و اصرارم کارگر افتاد و آقای پرسشگر قبول کرد: "احتمالن حق با شماست، چون من هم جلسه قبل غایب بودم".

۴ نظر:

  1. :))
    بابا بیچاره نگفت غایب بودم، گفت دیر اومدم، همهٔ کلاس رو نبودم.

    پاسخحذف
  2. دقیقاً 13 دقیقه بودو از ده دقیقه گذشته بود.

    پاسخحذف
  3. خیلی عجیب بود جدا... کلا اون آقایی که این حرفو زد یه کم از این سابقه ها داره

    پاسخحذف
  4. انگار شما خيلی زياد از اين جا (ايران) دور بوديد!

    پاسخحذف